Archief updates - welke klachten zijn opgelost?

Klachten-archief over online casino’s

Hieronder vind je het overzicht van de klachten die wij ontvangen hebben over online casino’s. Lees ze eens door en wie weet kun je er wat van opsteken. Wat wel belangrijk is om te weten is dat een klacht niet direct wil betekenen dat het casino slecht is. Vaak is het zo dat casino’s na het ontvangen van klachten kijken hoe ze hun procedure kunnen verbeteren. Hiermee voorkomen ze dat spelers ontevreden zijn en een klacht in gaan indienen. Iedereen kan tenslotte leren van zijn of haar fouten.

Toch zijn er genoeg casino’s die niets doen met klachten, hun bedrijfsvoering niet verbeteren en dus maar voor lief nemen dat er weer ontevreden spelers zijn. Houd hier rekening mee.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Holland Casino klachten

Naast vele klachten over online casino’s komt het natuurlijk ook voor dat wij klachten ontvangen over Holland Casino. Hoewel Holland Casino online nog geen activiteiten exploiteert kijken wij hier toch naar.

Als je hier meer over wilt weten kun je ons speciale “Holland Casino Klacht” pagina bezoeken.

#dundercasino betaald netjes kleine bedragen uit. Zodra speler een groot bedrag wint blijkt account gesloten en winst weg #dunder #casino

Hieronder staan de klachten die wij ontvingen over verschillende casino’s. De kolommen staan in alfabetische volgorde om het zoeken makkelijker te maken. Mocht je een casino niet kunnen vinden wil dat niet zeggen dat er geen klachten over zijn ontvangen. Bij twijfel kun je altijd contact met ons opnemen.

Algemene Online Casino Klachten

Veel klachten over casino’s ontvangen die niet echt onder de noemen “oplichting” vallen maar ons wel onaangenaam verrassen. Het blijkt dat er bij veel casino’s nog onduidelijkheid is over een “dubbele account”.

Vreemd natuurlijk dat spelers zonder problemen geld kunnen storten met een zogenaamde “dubbele” account maar zodra een speler wint er ineens alle fraude beschuldigingen van de kant van casino’s komen en spelers kunnen fluiten naar hun winst. Binnenkort een uitgebreid artikel over dit veel voorkomende fenomeen.

Klachten over Kansspel Autoriteiten

Met enige regelmaat ontvangen klachten over Gaming Commissies, Kansspel Autoriteiten en andere al dan niet “officiële” instanties. Uiteraard bekijken wij elke klacht en waar mogelijk zullen wij altijd proberen te bemiddelen.

Het moge duidelijk zijn dat officiële instanties over het algemeen niet echt open staan voor bemiddeling van buitenaf. In verband met onder andere de privacy wetgeving is het is dus niet altijd mogelijk is om een antwoord of oplossing te ontvangen of realiseren.

AMSTERDAMS CASINO
UPDATE: 31 januari 2017

  • Amsterdams casino klachten – Wij blijven klachten ontvangen van spelers over de “streken” van Amsterdams casino. Het lijkt er op dat Amsterdams Casino de bonusvoorwaarden misbruikt om gewonnen geld van spelers “in te pikken”. Het is al jaren ellende met Amsterdams casino en de klachten zijn dan ook niet van de lucht. Het casino blijft allerlei excuses verzinnen om maar niet uit te hoeven betalen.

UPDATE: 08 Juli 2016

  • Wederom klacht over Amsterdams Casino ontvangen. Klantenservice denkt niet in oplossingen en speler is de dupe. Verificatie van bankgegevens gaat steeds moeilijker worden voor de speler met het huidige internetbankieren. Het is aan het casino om hier op in te spelen en met nieuwe verificatie methodes te komen
B-BETS CASINO

UPDATE: 20 Juni 2017

  • B-Bets casino klacht- Deze oplichters beschuldigen speler van fraude zonder bewijs op te voeren. Winst van duizenden euro's wordt niet uitbetaald en account geblokkeerd. Speler gaat officiële klacht indienen bij Kansspel Autoriteit en aangifte doen van fraude/oplichting. B-Bets is onderdeel van de Condor Ltd Groep die onder andere Rembrandt Casino en CasinoSieger exploiteren. Waarschuwing speel niet bij B-Bets.com of de andere casino's van Condor Limited uit Malta.
Belgische Kansspel Commissie
UPDATE: 25 november 2016

casino klacht- belgische kansspelcommissie

  • De Belgische Kansspel Commissie laat een speler in de kou staan. Het is onbestaanbaar dat het regulerende orgaan en officiële instantie die in het leven geroepen is door de overheid, een speler doodleuk verwijst naar de burgerrechter. Het hele verhaal over deze speler is HIER te lezen. Een grove schande en het wij raden iedereen af om bij Circus.be te spelen.
BIG BANG CASINO
UPDATE: 08 Augustus 2016

  • Herhaaldelijk klachten over BigBangcasino ontvangen. Spelers schrijven zich uit en geven aan geen promotionele mails meer te willen ontvangen. Toch blijven zij mails ontvangen van BetsandMoney. Naast het feit dat spammen uit den boze is gaat BigBang in tegen de regels van hun vergunning. Een officiële klacht richting de Kansspelautoriteit is op zijn plaats.
BLITZ.BE
UPDATE: 25 Februari 2017

  • Blitz.be casino klacht – Wederom een Belgisch online casino dat de betekenis van het woord “service” niet schijnt te kennen. Wij blijven ons verbazen over het waardeloze niveau van de meeste Belgische klantenservice medewerkers. Ronduit schandalig hoe spelers genegeerd worden of dagen moeten wachten op een simpel antwoord. Direct contact is niet mogelijk en alle communicatie verloopt via een web-formulier. Heeft het management van Blitz.be wellicht wat te verbergen?!
CADELL LIMITED CASINO's
UPDATE: 10 Juni 2017

  • Met regelmaat komen er klachten binnen over casino’s in beheer van de Caddell Limited NV. Veel spelers lijken problemen te ondervinden met de bonussen die door de casino’s uit deze grope aangeboden worden. Hoewel hier geen sprake is van oplichting door Caddell Limited of de casino’s uit die groep is het toch frappant dat het aantal klachten over bijvoorbeeld Spinland en Spinstation hoger ligt dan bij andere soortgelijk casino’s.Wij raden aan om deze casino’s te mijden als je per se met een bonus wilt spelen. Mocht je wel bij online casino’s van de Caddell Limited NV willen spelen kies er dan voor om alleen met je eigen geld te spelen, zo voorkom je eventueel vervelende varrassingen. Een lijst met de casino’s van Cedaal Limited kun je HIER vinden.
CAPTAIN RIZK CASINO
UPDATE: 05 September 2016

  • Klacht over Captain Rizk. Rizk verschuilt zich achter de Algemene Voorwaarden. Strikt wettelijk genomen hebben zij (waarschijnlijk) gelijk. De vraag is echter gerechtvaardigd of er geen sprake is van een misverstand en coulance een klantvriendelijke oplossing zou zijn. LET OP MET BONUSVOORWAARDEN BIJ RIZK!
CAROUSEL BELGIE
UPDATE: 29 augustus 2016

  • Belgische klacht over Carousel.be verificatieprocedure neemt onnodig veel tijd in beslag en gewonnen tegoeden van speler blijven geblokkeerd. Dit is tegen de regels van de Belgische Gaming Commission.
CASINOLANDO
UPDATE: 9 Mei 2017

  • Casilando casino klacht ontvangen over onduidelijke Algemene Voorwaarden. Casilando legt deze in haar eigen voordeel uit. Speler wint €25.000 met een cashback bonus. Volgens de eigen klantenservice van Casilando casino zijn er aan dit soort cashback bonussen geen voorwaarden verbonden. In veel casino’s is het goed gebruik om geen inzetvereisten te koppelen aan een cashback of re-load bonus. Het lijkt er op dat, nu er een mooi bedrag gewonnen is, onduidelijke voorwaarden door casilando casino ineens tegen de speler gebruikt worden. Slechte zaak!
CIRCUS.BE
UPDATE: 02 november 2016

  • Lees het schokkende verhaal over circus.be. Een casino met officiële licentie dat gokverslaving in de hand werkt en alle voorwaarden van de Belgische Kansspel Commissie compleet lijkt te negeren. Schandalig en wederom een bewijs dat de Belgische licentie niet meer dan een waardeloos vodje is dat men niet serieus kan nemen.

UPDATE: 28 oktober 2016

  • Klacht ontvangen over het Belgische Circus.be die een speler al langer dan tien dagen laten wachten op een legitieme uitbetaling. Nog erger, de klantenservice werkt totaal niet mee en gaat niet eens in op het verzoek tot uitbetaling. Een schandalige behandeling die een officiële klacht bij de Belgische Kansspel Commissie zeker waard is. Daarnaast hebben wij het advies afgegeven om aangifte te doen van oplichting tegen de houder van de vergunning. ABSOLUUT NEGATIEF SPEELADVIES!
DESERT NIGHT CASINO
UPDATE: 21 Juni 2016

  • Casino klacht ontvangen over Desert-Night Casino.  Speler speelde samen met vriendin (ieder op eigen account) en wonnen beiden. Na overleg gevraagde documenten gaat Desert-Night Casino toch niet over tot betalen.
EUROGRAND
UPDATE: 20 september 2016

  • EuroGrand casino klacht.  VIP-speler wint de jackpot op Fruitmania. Word nu al bijna 10 dagen aan het lijntje gehouden. EurograndCasino laat niks meer van zich horen. Advies: officiële klacht indienen bij Gaming Authority 
HELLO CASINO
UPDATE: 03 oktober 2016

  • Vervolg lopende Hello Casino klacht van 12 september jl.  Na het indien van een klacht bij de Britse Gaming  Commission (het instituut dat Hello Casino een vergunning heeft gegeven) is gebleken dat deze “autoriteit” alleen klachten in behandeling wil nemen van inwoners uit het Verenigd Koninkrijk. Het advies aan de speler is om een officiële klacht in te dienen bij de Kansspel Autoriteit.De speler heeft bijna €60.000 gewonnen. Hello Casino heeft het bedrag geannuleerd omdat er sprake zou zijn van misbruik van een bankrekening. Speler kan bewijzen dat hij de rechtmatige eigenaar is van de bankrekening.   (Meer over deze kwestie kun je hier lezen)

UPDATE: 12 september 2016

  • Hello Casino klacht. Speler wint €55.000,- maar krijgt nul op rekest. De reden volgens HelloCasino is dat de rekening waarmee gestort is niet op naam van de speler zou staan. Dit blijkt niet correct te zijn. Het betreft een bankrekening van een eenmansbedrijf waar de speler eigenaar en gemachtigde van is. Klachtenprocedure opgestart en juridische stappen in overweging.
JACKS CASINO

UPDATE: 3 Juni 2017

  • Klacht over een filiaal van Jackscasino. Een speler claimt €30.000,- te hebben verloren in zeer korte tijd. Toen deze hierover wilde spreken met het management werd de speler het filiaal uitgezet en mocht deze niet meer naar binnen. Uiteraard waren wij er zelf niet bij en gaan wij af op de uitgebreide informatie die wij speler ontvangen hebben maar het lijkt er op dat de medewerkers van Jackscasino hier enige steken hebben laten vallen. Meer nieuws over deze kwestie volgt binnenkort.
KRASTOPPERS
UPDATE: 3 Juni 2017

  • Krastoppers geeft geen enkele reactie aan de speler nadat deze geld gewonnen heeft. De livechat staat uit en emails worden niet beantwoord.  Wij hebben de eigenaar Reload NV (die ook BigBang casino exploiteert) om een reactie en snelle oplossing gevraagd. Het spreekt voor zich dat wij tot nader order adviseren om niet te spelen bij Krastoppers.
KROON CASINO
UPDATE: 08 Juli 2016

  • Klacht binnengekomen over Kroon casino. Bonus geld wel beschikbaar maar eigen storting van een speler geblokkeerd. Een casino kan natuurlijk nooit het eigen geld van een speler blokkeren.  
LEO VEGAS CASINO

UPDATE: 12 Juni 2017

  • De laatste komen er ineens veel klachten over spam van Leo Vegas casino binnen, wij hebben dit onderzocht en het lijkt er op dat Leo Vegas Casino hier niets mee van doen heeft. Zij gaan de partij die deze spam mails aan het verzenden is hier op aanspreken. Mocht jij een mail ontvangen dat jij een groot bedrag tegoed hebt en dat je “slechts” een euro hoeft te storten om het te verzilveren, ga hier niet op in en gooi deze mail direct in je virtuele prullenbak. Een voorbeeld van de fake Leo Vegas spam-mail kun je hieronder bekijken:
    leoveges casino klacht over mail

UPDATE: 18 december 2016

  • Leo Vegas wil niet meewerken en openheid van zaken geven over de beschuldigingen aan het adres van een speler. Deze speler zou niet conform de Algemene Voorwaarden ingezet hebben, Leo Vegas kan op een simpele manier een einde aan deze slepende kwestie maken maar het stilzwijgen in combinatie met het aangeleverde documentatie van de speler doet ons vermoeden dat Leo Vegas een blunder heeft begaan en hier niet voor uit durft te komen.

UPDATE: 25 november 2016

  • Klacht over Leo Vegas Casino, zij nemen het eigen geld en winst van een speler in beslag. Volgens het casino heeft de speler zich niet gehouden aan de algemene voorwaarden. Als de speler navraag doet over wat hij dan precies misdaan zou hebben komt er geen antwoord. Schandalige houding van Leo Vegas Casino en dit gaat zeker nog gevolgen hebben. Het ongegrond beschuldigen van spelers zonder uitleg te geven is een zeer kwalijke zaak!

UPDATE: 16 Augustus 2016

  • Klacht Leo Vegas. Discussie over bonus en bonusvoorwaarden. Uitbetalen niet toegestaan, winst nietig verklaard. Het spelen met bonus-geld wekt met grote regelmaat frustraties bij spelers op. Soms is zonder bonus spelen gewoon beter.
Mr RINGO CASINO
UPDATE: 27 April 2017

  • MrRingo klacht – Een speler speelt het volledige bonusbedrag rond en voldoet hiermee aan de voorwaarden. Echter bij een verzoek tot uitbetaling geeft MrRingo Casino niet thuis. Volgens de klantenservice zou de speler van alle inzetten er één geplaatst hebben die niet voldeed aan de bonusvoorwaarden. Wat blijkt dit was de laatste inzet na het rondspelen van de bonus echter telde deze inzet volgens MrRingo nog wel mee voor de inzetvereisten. Erg flauwe reactie van dit casino en speler laat het er dus ook niet bij zitten. Krijgt ongetwijfeld nog een vervolg….
ORANJE CASINO
UPDATE: 18 december 2016

  • Speler wacht al vijf (5) dagen tot ze weer toegang krijgt bij Oranje Casino. Door een fout van hen is haar account (dat zij al acht (8) jaar heeft geblokkeerd. Het proces verloopt onwaarschijnlijk traag. Zo ga je niet met je klanten om Oranje Casino en zeker niet met spelers die al acht jaar trouw zijn aan jouw product.

UPDATE: 14 Mei 2016

  • Wederom een serieuze klacht ontvangen over de klantenservice van Oranje Casino. Het lijkt er op dat dit casino weer in aanmerking komt voor de sectie “twijfelachtige casino’s”. Wij kijken het nog tot eind van deze maand aan. Mochten er meer klachten binnenkomen zullen wij Oranje Casino verplaatsen.

UPDATE: 06 April 2016

  • Oranje casino staat niet langer op de lijst van twijfelachtige casino’s, voor zover bekend zijn lopende klachten naar tevredenheid opgelost.
OMNI SLOTS
UPDATE: 18 december 2016

  • Speler claimt €10.000,- gewonnen te hebben bij OmniSlots en dit bedrag zou “verdwenen” zijn van zijn spelers-account. Kwestie is in onderzoek.
POCKETWIN
UPDATE: 23 Maart 2017

  • Pocketwin klacht – Dit Britse casino geeft nieuwe spelers 5 Britse pond kado bij het registreren van een account. Eventuele winst mag men houden staat in de Algemene Voorwaarden. Een bezoeker maakt gebruik van deze aanbieding en wint 50 GBP echter Pocketwin wil niet uitbetalen en op haar mails komt geen enkele reactie.
POWERPOKER
UPDATE: 03 Mei 2016

  • Powerpoker gaat eindelijk (1.5 jaar later!) over tot uitbetaling van het gewonnen bedrag. Tussenkomst van ons en de Malta Gaming Authority gaf uiteindelijk de doorslag.

UPDATE: 06 April 2016

  • Powerpoker betaald spelers niet uit en geeft geen reactie op herhaaldelijk gestuurde emails. Speler geadviseerd om klacht in te dienen bij de Malta Gaming Authority daar powerpoker een Maltezer vergunning. 
ROYAL VEGAS CASINO
UPDATE: 08 Augustus 2016

  • Klacht over Royal Vegas casino ontvangen. Speler heeft slechts initialen gebruikt bij het openen van een account. Hoewel hij er al een tijdje tevreden aan het spelen was en geen problemen heeft ondervonden tijdens het storten (meerdere keren) gaat het fout bij uitbetalen van winst. Speler heeft alle gevraagde documenten ingezonden en toch betalen ze niet uit. Royal Vegas had eerder aan de bel moeten trekken en niet nu ineens moeilijk doen. update 10-08-2016: SUCCES! Speler heeft alsnog zijn winst ontvangen!
SLOTS OF VEGAS
UPDATE: 11 november 2016

  • Een klacht die helaas wat laat is opgepakt maar desalniettemin serieus is. Slots of Vegas casino geeft geen gehoor aan emails van een spelers en laat deze in het ongewisse over de uitbetaling. Na herhaaldelijk mailen geeft Slots of Vegas casino gewoon helemaal niet meer thuis.
SPIN STATION CASINO
UPDATE: 12 september 2016

  • Klacht over Spinstation casino ontvangen. Speler speelt met bonus en wint €4000,- ontvangt bevestiging dat alles akkoord is en wacht op uitbetaling. Na enige dagen ontvangt speler een mail dat winst ongeldig is verklaard en account is gesloten. Advies aan speler om klacht in te dienen bij KSA en UK Gaming Commission. update 14-08-2016: SUCCES! Speler heeft alsnog de winst ontvangen van Spinstation!
SUGAR CASINO
UPDATE: 06 April 2016

  • Sugar Casino gaat niet over tot betalen van €700 winst. Gezien de Cyprus jurisdictie blijft de speler blijft in de kou staan.
VERA&JOHN CASINO
UPDATE: 11 oktober 2016

  • De 3de klacht over Vera&John casino binnen enkele dagen ontvangen. Het verificatieproces loopt als vanouds weer erg stroef en het lijkt er op dat er op de financiële afdeling van dit casino een paar mensen werken die niet goed weten wat de woorden “service verlenen” en “klantgericht denken” nu precies inhouden. Echt ongelofelijk dat Vera&John casino dit nog steeds niet onder controle heeft.
    update 13-10-2016: SUCCES! Speler heeft bevestiging ontvangen dat verificatie rond is!

UPDATE: 01 oktober 2016

  • Klachten over Vera&John casino lijken in rap tempo toe te nemen. Speler wacht al ruim een week op een uitbetaling en mails over en weer bieden geen soelaas. De slechte service van dit casino laat ons geen andere keuze dan ze uit de selectie betrouwbare online casino’s te schrappen.

UPDATE: 26 september 2016

  • Klacht ontvangen over Vera&John casino. Volgens de helpdesk van Vera&John zijn er problemen met een nieuw email systeem. In plaats van te anticiperen en klantgegevens op alternatieve manieren te verifieren schuiven zij hun probleem door naar de klant. Als gevolg kan deze al 7 dagen wachten op een uitbetaling.  #slechte-service
VIDEOSLOTS CASINO
UPDATE: 20 september 2016

  • Klacht over Videoslots .com de supportmedewerker van dit casino denken dat zij de Nederlandse wet beter kennen dan een speler. Discussie op afstand voeren over wat er wel en niet kan in Nederland. Het management van Videoslots .com zou de helpdesk medewerkers beter op moeten leiden. Officiële klacht onderweg naar drie verschillende instanties.
VILLENTO CASINO
UPDATE: 23 januari 2017

  • WAARSCHUWING:Villento Casino verstuurd brieven naar Nederlandse huisadressen met een zogenaamd gratis bonusaanbod, trap er niet in. Villento Casino will d.m.v. deze actie proberen om je het casino in te krijgen. Villento Casino is niet te vertrouwen. Als jij een brief hebt ontvangen van dit malafide online casino, verscheur hem dan en gooi hem weg. Villento Casino is onderdeel van een zeer onbetrouwbare casino groep, Technology Services Trading Limited.

UPDATE: 25 november 2016

  • Algemene waarschuwing: Villento Casino stuurt post (klik voor een voorbeeld) naar huisadressen in Nederland. Speel niet bij Villento casino!
WILLIAM HILL CASINO
UPDATE: 14 Juli 2016

  • Klacht William Hill. Spelersaccount geblokkeerd om €10 transactie. Ellenlange discussies over account en verificatie als gevolg. Eerste ervaring nieuwe klant, zonder verder hulp te bieden. Klantenservice ver beneden peil. William Hill helpdesk zou pro-actief moeten assisteren en vooral meedenken.
ZODIAC CASINO
UPDATE: 05 April 2017

  • Klachten over Zodiac Casino – Dit casino komt steeds vaker negatief uit de bus en het aantal klachten blijft groeien. De eigenaren van dit casino Technology Service Trading Ltd heeft een slechte reputatie en de casino’s behorende tot deze groep kun je beter vermijden. Zodiac Casino heeft zeer klantonvriendelijke Algemene Voorwaarden en heeft geen licentie in een Europese lidstaat.
    Wij raden met klem af om een account te registreren bij Zodiac
ZON CASINO
UPDATE: 27 April 2016

  • Zon casino status gewijzigd in “twijfelachtig”. Meerdere klachten en negatieve reacties van spelers ontvangen inzake slechte klantenservice.
7RED CASINO
UPDATE: 28 September 2016

  • 7Red malafide online casino!. Alleen na heel veel e-mails en het informeren van de Kansspel Autoriteit  komt dit casino eindelijk over de brug. Spelers heeft ruim twee weken op legitieme uitbetaling moeten wachten en werd elke keer met smoesjes heengezonden. Een schandalige behandling die zeker nog een staartje gaat krijgen.
    SPEEL NOOIT BIJ 7Red  CASINO!

UPDATE: 20 september 2016

  • Een van de online casino waar wij de meeste klachten over ontvangen is 7red casino. Dit casino is malafide en de bedrijven er achter zijn al meerdere keren beboet door de Nederlandse Kansspel Autoriteit. Speel niet bij 7Red casino!

UPDATE: 14 september 2016

  • 7Red casino klacht. Speler die al jaren speelt bij 7Red ontvang uitbetaling niet. Ineens zouden er problemen zijn met documenten en zonder verdere uitleg word winst geannuleerd en account gesloten. 7Red casino oplichters!

UPDATE: 25 Juli 2016

  • 7Red klacht ontvangen. Speler wint tot 2 keer aan toe. Documenten ingezonden en goedgekeurd. Al 9 dagen geen geld op zijn rekening.
  • Wederom klachten over 7Red casino speler kan wel inloggen en geld overmaken maar account is ineens gesloten. Volgens 7Red accepteren zij ineens geen Nederlandse spelers. €1200 winst niet uitgekeerd!
CASINO 777
UPDATE: 18 April 2017

  • Klachten over Casino777.be – Hoewel wij dit casino altijd als zeer betrouwbaar hebben beschouwd lijkt het er op dat er een andere wind is gaan waaien bij Casino777. Het aantal klachten neemt halsoverkop toe en het casino is vrijwel niet meer bereikbaar voor commentaar. Hoewel casino777 in het verleden al eens uit een “slechte periode” terug heeft weten te keren lijkt het er nu op dat het tij niet te keren is door het management. Wij blijven proberen om de dialoog aan te gaan maar hebben er weinig vertrouwen in dat dit nog goed gaat komen.

UPDATE: 2 januari 2017

  • het lijkt erop dat de geschiedenis zich aan het herhalen is bij casino777. Spelers wachten al langer dan een week op hun uitbetaling. Je zou van een casino mogen verwachten dat zij altijd snel uitbetalen maar juist rond de feestdagen nog een extra schepje er bovenop doen zodat de spelers een leuk extraatje hebben rond deze toch al dure dagen. Toch lukt het casino777 weer om zichzelf on de klachtenzone te begeven. De klachten over casino777 nemen toe de laatste tijd. Absoluut online casino onwaardig en een extra reden om dit casino wat nader onder de loep te nemen.

UPDATE: 27 April 2016

  • Casino 777 lijkt ook wat te “verslappen” in de service naar spelers toe. Tevens komen er meerdere emails over technische storing binnen dan gebruikelijk. Wij houden het in de gaten.