Holland Casino Klacht – … waarom veel mensen online spelen

holland casino logoHolland Casino Klacht – Hoewel honderdduizenden mensen elke maand weer met veel plezier spelen bij één van de filialen van Holland Casino is niet iedereen tevreden. En dan ontvangen wij een Holland Casino klacht. Meestal zijn dit gegronde klachten over de behandeling aan de speeltafel of de geboden spelersservice. Soms echter gaat het ook over de kwaliteit van de broodjes of dat de frisdrank te koud is…

Voor serieuze klachten over Holland casino treden wij zeker op als bemiddelingspartner. Hieronder kun je een overzicht vinden van de onderwerpen waar spelers (bezoekers) regelmatig over klagen bij Holland Casino. Het is wel belangrijk om het aantal klachten in verhouding te zien tot het aantal bezoekers. Over het algemeen zijn de scores van de verschillende filialen van Holland Casino erg goed. Je kunt dus best eens een bezoekje brengen aan het casino bij jou in de buurt.

Toegangsverbod Holland Casino

Een regelmatig terugkerende klacht over Holland Casino is de manier waarop schijnbaar omgegaan word met toegangsverboden. Er zijn verschillende redenen waarom het personeel bezoekers kan (en mag) weigeren. Onder andere:

  • in verband met onverantwoord speelgedrag (lees verslaving of vermoeden hiervan)
  • niet voldoen aan de huisregels (o.a. kledingvoorschriften, legitimatieplicht, leeftijdsgrens)
  • onbehoorlijk gedrag (denk aan; overmatig alcohol-consumptie, vechten, a-sociaal gedrag)

Het staat Holland Casino vrij om een deur-beleid te voeren waarvan zij denken dat deze het beste past bij de filosofie van het bedrijf.  Het is jammer dat (gezien de klachten) het er op lijkt dat er geen uniform beleid is inzake deur-beleid bij de verschillende vestigingen in Nederland.

Het zou de duidelijkheid ten goede komen als de huisregels door alle personen die “bij de deur” staan hetzelfde geïnterpreteerd werden. Dit kan veel klachten over Holland Casino voorkomen.

Probleem gokken

Holland Casino is door de overheid verplicht om een actief preventie-beleid te voeren om het aantal mensen dat problemen kan ondervinden met gokken te beperken. Wij ondersteunen dit beleid.

Toegangsverboden inzake het vermoeden van problematisch gokgedrag zijn er om de speler te ondersteunen en te voorkomen dat mensen in financiële problemen komen.

Als jij denkt dat je onterecht een toegangsverbod hebt gekregen dan kun je dit natuurlijk aan ons voorleggen via ons klachten formulier.

DE JAARCIJFERS VAN HOLLAND CASINO OVER 2015

bezoekers

omzet in Euro

winst in Euro

*prestatie cijfer

Holland Casino op de goede weg qua cijfers, maar hoe zit het met de klachten?

Zoals je hierboven aan de cijfers kunt zien is Holland Casino op de goede weg. Zeker als je de cijfers van voorgaande jaren in ogenschouw neemt. Jarenlang was het casino niet winstgevend en daarmee eigenlijk het lachertje in “casinoland”. Maar tijden veranderen. Met het aantreden van een nieuwe bestuursvoorziter in maart 2016 heeft het casino nieuwe elan gekregen en lijkt het er op dat de klachten in aantal afnemen.

*Naast de goede financiële cijfers ontvangt een 7.8 van de bezoekers. Wij willen wel de aantekening maken dat dit cijfer is opgemaakt uit eigen onderzoek van Holland Casino. 

Grappig of juist heel erg serieus?

holland casino klacht speelautomatenAls je een casino binnen wandelt in Las Vegas dan is het eerste wat je tegemoet komt het helse kabaal van de speelautomaten. Je kunt het zo gek niet bedenken aan toeters en bellen of ze zitten verwerkt in de gokkasten van The Venetian, The Sands, MGM Grand en de rest van de enorme gokpaleizen.

De makers van speelautomaten doen dit juist omdat het spelers aantrekt. Casino’s steken jaarlijks heel veel geld in onderzoek. Hiermee willen ze weten te komen wat wel werkt bij bezoekers en wat juist een averechts effect heeft op het verblijf van de speler in casinoruimte.

Het geluid, de lichteffecten en de opstelling van speelautomaten zijn van cruciaal belang voor het slagen van een casino. Er hoeft maar een detail niet goed te zijn en de spelers blijven weg. Licht, geluid en cash is een gevleugelde uitspraak in de wereld van Las Vegas.

En waar klagen Nederlandse bezoekers over…

Wij durven het bijna niet op te schrijven… juist ja, het geluid van de speelautomaten is naar het schijnt een bron van irritatie voor veel Nederlandse spelers. Het volume van de speelautomaten schijnt te luid te staan bij sommige vestigingen. De eerlijkheid gebied ons te zeggen dat wij ons hier weinig bij voor kunnen stellen. Zeker niet als je een fervente speler op gokkasten bent.

Natuurlijk begrijpen wij het dat als je plaatsneemt aan de Blackjack tafel of eens strategisch in wilt zetten op een van de vele Roulette tafels je er niet op zit te wachten om een hele kermis van toeters en bellen bij jou aan tafel te hebben. Echter voor zover wij bekend zijn met de inrichting van de diverse filialen van Holland Casino zijn de speeltafels goed gescheiden van de ruimte met speelautomaten en gokkasten. Geluidsoverlast zou dus tot een minimum beperkt moeten zijn, als er al sprake van is.

Regel je eigen volume en geniet online

Heb jij het idee dat je overgevoelig bent voor geluid of dat jij je niet lekker voelt in drukke ruimtes dan kun je natuurlijk altijd online spelen?! Voorkom een Holland Casino Klacht! Elk internet casino uit onze selectie betrouwbare casino’s heeft een geweldig aanbod van speelautomaten en videoslots. Probeer ze maar eens!

Meest gehoorde klachten

Algehele service

Service Holland Casino

Hoewel het rapportcijfer (7.8) dat Holland Casino in haar jaarverslag vermeld anders doet vermoeden mag de service best wat aangescherpt worden. Het komt in onze ogen te vaak voor dat er klachten over “de houding” van het personeel zijn. Arrogant, hautain en gewoonweg onvriendelijk zijn steekwoorden die regelmatig terugkeren in de klachten.

Gezien het personeelsbestand verbaasd ons dit overigens niet. Het is algemeen bekend dat bedrijven die werken met medewerkers die al jaren in dienst zijn er sprake kan zijn van verzadiging.

Gecombineerd met specifieke kennis (zeg eerlijk, waar vind je een goede roulette croupier?!) kan dit leiden tot een hautaine houding. “Wie doet mij wat, ik ben onmisbaar.” Wat weer kan leiden tot ontevreden klanten en dus een veel voorkomende Holland Casino klacht.

 

Toegangsbeleid

Kom jij binnen bij Holland Casino?

Het deur-beleid is erg wisselvallig over de verschillende filialen. Waar je bij het filiaal Rotterdam bijvoorbeeld als man niet binnenkomt een driekwart broek tot over de knie, is dat bij Holland Casino Zandvoort weer geen enkel probleem.

Zou het komen omdat je bij Zandvoort aan de zee zit en men daar over het algemeen meer mensen in korte broek ziet lopen? wie zal het zeggen. Wij adviseren HC in elk geval om anno 2016 wat minder op de kleding te letten van een bezoeker. Iedereen draag dat waar hij of zijn zich goed in voelt.

 

Diamond Favorites Cards

 

Ledenpassen en clubcards

Als vaste klant bij een casino kun je altijd rekenen op een extraatje op zijn tijd. Een leuke bonus, een traktatie of extra privileges. Bij Holland Casino is dit niet anders. Je kunt er in aanmerking komen voor verschillende soorten lidmaatschappen (ledenpassen). Toch geeft het hebben van een lidmaatschap geen garantie op goede service.

Vooral de Diamond Favorites Cards schijnen nogal wat verwarring te veroorzaken.  Hoe kom je er voor in aanmerking, wat kun je ermee en wie houdt nu precies wat bij. Jammer dat blijkbaar niet alle personeelsleden op de hoogte zijn van de toegevoegde warde waar de speler voor in aanmerking zou moeten komen. Wellicht kunnen ze eens op hun eigen site kijken? En een volgende klacht voorkomen.

 

Onbeleefde dealers

Te vaak en onnodig

Wij weten niet welke instructies het personeel bij HC voor aanvang van de dienst in te horen krijgt maar het lijkt er op dat dit niet de beste zijn. Te vaak zijn er klachten over de dealers bij Holland Casino. Dit is echt onnodig.

Als je in de entertainment sector wilt werken dan zul je er aan moeten wennen dat je altijd met een grote glimlach je werk doet. Je zult klanten altijd vriendelijk te woord moeten staan en beseffen dat jij een service aan het bieden bent. Als je niet tegen “aangeschoten mensen”, “rijke snobs” en “zeurderige armoedzaaiers” kunt dan is het wellicht verstandig om niet in een casino te gaan werken. Of een baantje te nemen waar je niet in contact met de klant, de keuken of zo…

Promoties & aanbiedingen

Holland Casino Cruise

Elke week zien we ze voorbij komen, de reclames met weer een nieuwe actie. Natuurlijk bedoelt om toch vooral te gaan gokken bij Holland Casino. Op zich niks mis mee. Ware het niet dat dit toch redelijk in strijd is met het mission statement van het casino;”Het bestrijden en voorkomen van probleem gokken”.  Maar afijn dat is een ander onderwerp.

De Holland Casino klacht over de Casino Cruise actie van het casino in 2015 was één van de meest voorkomende klachten. De knulligheid van deze actie was een goed voorbeeld van hoe je vooral geen acties aan het grote publiek bekend moet maken als deze nog niet getest zijn.

Codes die niet werkten, de site die niet up-to-date was, inloggegevens die verdwenen resulteerden uiteindelijk in een heleboel ontevreden klanten. Daarnaast was er een behoorlijk hoeveelheid negatieve publiciteit op de diverse klachten fora te vinden. Kortom voortaan promotie en anbiedingen goed voorbereiden.

Overigens is er tegenwoordig een echte online Casino Cruise die het bezoeken waard is, KLIK HIER!

 

Parkeren

Parkeren bij Holland Casino

Dit is nou typisch een klacht die laat zien dat online casino’s bezoeken helemaal geen slecht idee. Thuis hoef jij je geen zorgen te maken om parkeren. Bij verschillende filialen van HC schijnt het toch nog wel eens voor te komen dat bezoekers problemen ondervinden met parkeren. Dan is er geen plek, dan is het te duur of te ver van de locatie. Regelmatig zijn er toch klachten over te vinden.

Persoonlijk zijn wij hier niet zo van onder de indruk. Laten we wel wezen parkeer problemen is toch wel een “1st world problem“. Voor zover wij weten zijn er voldoende plekken voor mindervaliden en mensen die slecht ter been zijn. Dat is netjes die hebben het echt nodig.

Een bezoekje brengen aan één van de filialen? Hieronder kun je ze vinden

Filiaal Amsterdam

Max Euweplein 62
1017 MB Amsterdam
Telefoon: 020-5211 111
Telefax: 020-5211 110

Filiaal Breda

Kloosterplein 20
4811 GP Breda
Telefoon: 076 – 525 11 00
Telefax: 076 – 522 50 29

Filiaal Eindhoven

Heuvel Galerie 134
Eindhoven
Telefoon: 040-2357 357
Parkeren: Ten Hagestraat 6a

Filiaal Enschede

Boulevard 1945 105
7511 AM Enschede
Telefoon: 053-7502 750
Telefax: 053-7502 700

Filiaal Groningen

Gedempte Kattendiep 150
9711 PV Groningen
Telefoon: 050-3172 317
Telefax: 050-3172 300

Filiaal Leeuwarden

Heliconweg 56
8914 AT Leeuwarden
Telefoon: 058 750 2222
Telefax: 058 750 2299

Filiaal Nijmegen

Waalkade 68
6511 XP Nijmegen
telefoon: 024 – 3816381
Parkeren Groene Balkon 1

Filiaal Rotterdam

Weena 624
3012 CN Rotterdam
Telefoon: 010-2068 206
Telefax: 010-2068 500

Filiaal Scheveningen

Kurhausweg 1
2587 RT Den Haag
telefoon: 070-3067 777
telefax:070-3067 888

Filiaal Schiphol Airport

Holland Casino Schiphol
Geleden tussen gate E en F
Direct achter de douane.
Telefoon: 023-574 05 74

Filiaal Utrecht

Overste den Oudenlaan 2
3527 KW Utrecht
Tel: 030-7504750
Fax: 030-7504700

Filiaal Valkenburg

Kuurpark Cauberg 28
6301 BT
Valkenburg aan de Geul
Telefoon: 043 – 60 99 600

Filiaal Venlo

Magalhaesweg 4
5928 LN VENLO
tel. 077 – 7502600
fax 077 – 7502699

Filiaal Zandvoort

Bezoekadres:
Badhuisplein 7
2042 JB ZANDVOORT
Telefoon: 023 – 574 05 74