Online Casino Smoezen
Casino Smoezen – Het lijkt wel wat op de titel van een roman over kwajongens maar helaas is de waarheid minder romantisch. Nog veel te vaak komt het voor dat casino’s niet thuis geven wanneer jij geld gewonnen hebt. Wat in begin zo mooi lijkt eindigt uiteindelijk in frustraties en het bekende “van het kastje naar de muur” verhaal. Tot het grote ongenoegen van vele spelers kom je er natuurlijk pas achter op het moment dat je wint. Geld storten is nooit een probleem, dan staan alle deuren open en werkt iedereen….
“Wij staan 24 uur per dag voor je klaar“
Is een zin die je vaak tegenkomt op de website van een online casino. Maar in hoeverre is dit nu waar? Helaas blijkt maar al te vaak dat er maar bepaalde afdelingen van het casino 24 uur per dag bereikbaar zijn. In sommige gevallen is er zelfs helemaal niemand bereikbaar tussen bepaalde uren in de avond en de morgen.
Het “toeval” wil echter dat bij problemen met het storten van geld er altijd binnen enkele minuten een email in je inbox komt met de vraag of je hulp nodig hebt bij het storten van geld. Vaak gevolgd door het welgemeende advies om toch vooral een andere betaalmethode te kiezen die dan waarschijnlijk wel werkt voor jou. Op zich niks mis mee natuurlijk, dat is service.
Maar wat nou in het geval hiernaast >>>
“De financieel afdeling is helaas niet bereikbaar“
Je hebt gewonnen en op vrijdagmiddag om 16:00 hoop jij dat alles rond komt zodat jij de zaterdag erop lekker kan gaan shoppen of stappen van je gewonnen geld.
Wat extra cash is altijd lekker en gewonnen geld is helemaal mooi genomen natuurlijk. Kun jij je zelf eens goed verwennen. Een mooi vooruitzicht zo voor het weekend, lekker toch?!
Wat blijkt dan vaak…
Juist ja… ineens is er niemand bereikbaar om jouw uitbetaling goed te keuren. Laat staan dat er iemand zich druk zal maken om het geld dat jij eerlijk gewonnen hebt over te maken naar jou. Met andere worden “Komt u maandag nog maar eens terug“. Wat doe je dan meestal? Je bent teleurgesteld en de kans is groot dat jij je uitbetaling annuleert en je winst snel weer verloren ziet gaan. Precies wat het casino wil!
Helaas gebeurt dit echt nog veel te vaak en dit is natuurlijk verre van service verlenen.
Veel gehoorde casino smoezen
- Helaas hebben wij jouw email niet ontvangen zou je deze nog eens kunnen sturen
- Het spijt ons maar wij kunnen de bijgevoegde documenten niet openen, zou je ze in een ander bestandsformaat kunnen sturen
- Sorry maar de financiële afdeling is erg druk op het moment
- Helaas is de financiële afdeling niet bereikbaar in het weekend
- Sorry maar de banken werken niet in het weekend
- Houd er rekening mee dat een bankoverschrijving 5-7 werkdagen kan duren
Hoe voorkom jij vertragingstechnieken en smoezen
Jij wilt je winst zo snel mogelijk in huis hebben, dat is logisch. Naar onze mening moet een uitbetaling binnen 24 uur verwerkt en verzonden zijn. Meer tijd is echt niet nodig. Als dit wel zo is dan heeft het online casino haar zaken simpelweg niet op orde. Vergeet niet dat tegenwoordig bijna 80% van het werk geautomatiseerd is.
Er vanuit gaande dat jij aan alle vereisten hebt voldaan zoals:
- eerlijk gewonnen, dus geen valse gegevens gebruikt of de bonus misbruikt hebt
- de gevraagde kopieën ter verificatie inderdaad in het goede formaat en leesbaar zijn
- je de uitbetaling hebt aangevraagd via dezelfde methode als waarmee je gestort hebt
- je niet in het bezit bent van meerdere accounts hebt bij het betreffende casino
Als je alles hierboven kunt bevestigen zou betaling binnen één werkdag standaard moeten zijn. Maar wat nu als ze toch met smoezen komen?!
Lees verder en leer hoe je smoezen kunt voorkomen!
Wees duidelijk in alle communicatie met het online casino
Het lijkt zo simpel maar het is ook echt zo. Wist jij dat meer dan de helft van alle e-mails die tussen spelers en een casino helpdesk uitgewisseld worden het gevolg zijn van onduidelijkheden. Uiteraard mag je van een casino verwachten dat zij met professionals werken maar laten wij je uit de droom helpen. Het tegenovergestelde is vaak waar.
De supportafdeling is bij veel online casino’s nog steeds het ondergeschoven kindje. Hoewel er vaak miljoenen gestoken worden in marketing campagnes, directeurs salarissen en andere activiteiten is de helpdesk en sluitpost op de begroting. Met als gevolg dat het nog al te vaak voorkomt dat er jonge mensen zitten die net van school komen en aan hun eerste baantje begonnen zijn. Van echte servicegericht denken is dan vaak niet veel te verwachten.
Daarnaast zitten de meeste online casino’s tegenwoordig ook nog eens in zonnige oorden zoals Malta, Gibraltar en Curaçao bijvoorbeeld. Het zal je niet verbazen dat jongeren hier graag vertoeven omdat er veel gefeest, gedronken en genoten kan worden. Dat party leven kost natuurlijk wel geld dus waar neem je een baantje dat niet te veeleisend is? Juist ja, bij het online casino op de helpdesk. En werken met een hoofd dat nog in de party stemming is en dan ook nog tonen interesse voor problematiek van klanten gaat dan net even niet samen.
Neem het initiatief en laat je niet overbluffen
Met die wetenschap in het achterhoofd dien jij dus de leiding te nemen. Je dient in je communicatie kort, bondig en vooral duidelijk te zijn. Ga puntsgewijs te werk en zorg dat er geen ruimte is voor misinterpretatie. Daarnaast dien je een soort dossier op te bouwen van je mailwisselingen met het casino. Zeker voor spelers die al langer speler kan dit heel veel ellende voorkomen.
Hieronder leren wij je hoe je bovenstaande in de praktijk kunt brengen!
Alle relevante gegevens opnemen in je mail
In elke email dien je zoveel mogelijk details vast te leggen. Ook die op het eerste gezicht voor de hand lijken te liggen. Ga er niet vanuit dat de ontvanger dezelfde kennis heeft als jij. Het lijkt misschien een paar minuten meer werk maar kan veel heen en weer gemail schelen.
Zie ons handige voorbeeld:
“LS,
Op donderdag 03 mei om 19.45 heb ik een uitbetaling aangevraagd via mijn spelersaccount “de winnaar”. Het betreft €500 die ik graag via iDEAL zou ontvangen. Dit is tenslotte ook het betaalmiddel waarmee ik ook geld stort op mijn account.
Aangezien ik de bonus volledig heb rondgespeeld verwacht ik geen vertraging. Ik heb dit zelf al gecontroleerd in mijn spelhistorie. Mocht jullie financiële afdeling niet werken dan wens ik te ben benadrukken dat het ruim voor het weekend is dus ik mag ik er vanuit gaan dat zij mijn verzoek morgen 4 mei behandelt en goedgekeurd kan hebben.
Bij mij vorige uitbetaling van uw casino (van 12 februari jl.) heeft verificatie van mijn persoonsgegevens al plaatsgevonden en toen zijn er geen onvolkomenheden aangetroffen in de door mij ingezonden documenten.
Gezien het bovenstaande acht ik en behandeling binnen 24 uur haalbaar en zie mijn winst graag zo snel mogelijk tegemoet.
Met vriendelijke groeten,”
Laat niet met je sollen en toon aan dat je van wanten weet
Bonafide casino’s zullen het, na ontvangst van een soortgelijk mail als hiernaast, niet in hun hoofd halen om de zaak te traineren met goedkope smoezen. Je kunt er in negen van de tien gevallen van op aan dat de zaak zo spoedig mogelijk in behandeling genomen zal worden.
Een professionele helpdesk zal de ontvangst van jouw mail bevestigen en in het beste geval zelfs aangeven dat de betaling verwerkt zal worden. En ach, als 24 uur niet haalbaar is maar binnen 48 uur is alles rond dan mag je nog niet klagen toch?
Helaas zijn niet alle online casino’s van goede wil. Er zit nog genoeg kaf tussen het koren en dat zal dus gescheiden moeten worden. Jij als speler kan hier aan meedoen. Zorg dat je van wanten weet!
Zodra een casino met goedkope smoezen aankomt en vertragingstechnieken gaat gebruiken weet je eigenlijk al genoeg, dit gaat moeilijk worden.
Het zijn vaak onbetrouwbare casino’s. Zij hebben helemaal niet de bedoeling om jou uit te betalen. Hoe lang zij jou kunnen laten wachten, des te groter is de kans dat jij je winst gaat annuleren en uiteindelijk helemaal op gaat spelen. Niet meer spelen is het devies, zonder klanten gaan ze vanzelf failliet.
Oké maar wat nu als ik toch mijn geld wil?! Lees verder!
Hoe behandel ik malafide casino’s die traineren en goedkope smoezen gebruiken
Het antwoord hier is ook kort en krachtig. Laat je niet overbluffen en neem de leiding in de communicatie. De tijd van beleefde bewoording en wachten is voorbij. Jij gaat nu de eisen stellen. Let er wel op dat je er zeker van bent dat het casino inderdaad ten onrechte de uitbetaling aan het traineren is. Het is natuurlijk erg vervelend als jij het casino wilt beschuldigen en de fout blijkt uiteindelijk toch bij jou te liggen.
Een voorbeeld van een laatst mail om het casino te sommeren om jouw rechtmatige winst uit te betalen.
“LS,
Sedert 12 augustus jongstleden tracht ik het door mij op rechtmatige wijze gewonnen bedrag van €12.000 uitbetaald te krijgen. Al twee weken houden uw medewerkers mij aan het lijntje. Meerdere malen heb ik aan alle verzoeken voldaan en alle benodigde documenten om mijn gegevens te verifiëren zijn in uw bezit.
Voor zover nodig sommeer ik u om direct over te gaan tot het uitbetalen van het bedrag en mij hiervan middels een schriftelijke bevestiging het bewijs te tonen.
Mocht het volledige bedrag morgenmiddag 27 augustus om 16:00 niet zijn bijgeschreven o mijn rekening dan zie ik mij genoodzaakt een officiële klacht in te dienen bij de UK Gambling Commission alwaar u vergunninghouder bent. Daarnaast zal ik de alle documenten ook zenden aan de Nederlandse Kansspel Autoriteit en waar nodig aangifte doen van oplichting bij Justitie.
Hoogachtend,”
Wij hopen niet dat het zover hoeft te komen. Echter, mocht je tot de drastische maatregel van hierboven moeten komen dan is het zaak dat je alle relevante gegevens bij de officiële klacht bijsluit. Alle relevant data, namen en zaken die de behandeling kunnen bespoedigen.
Mocht je er zelf niet helemaal uitkomen dan kun je ons altijd om gratis advies vragen. Je kunt ons bereiken via het klachten formulier.